سالانه 350میلیارد تومان در آمد حاصل از ترانزیت حمل ونقل ریلی
نوشته شده توسط : amatrack

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این وزارتخانه در روز یكشنبه حاكی است: خطوط ریلی قزوین – رشت- آستارا به طول 375 كیلومتر، اراك- كرمانشاه- خسروی به طول 550 كیلومتر ، چابهار- زاهدان- مشهد به طول یك هزار و 330 كیلومتر، گرگان - اینچه برون به طول 92 كیلومتر، سنگان- هرات به طول 197 كیلومتر و شلمچه – بصره به طول دو هزار و579 كیلومتر مسیرهایی هستند كه می توانند سیستم حمل و نقل ریلی ایران را به كشورهای همسایه متصل و سالانه 699 میلیارد تومان منافع را نصیب كشورمان كنند.

تكمیل كریدورهای عبوری مذكور ، درآمد ترانزیتی حمل و نقل ریلی كشور را 350 میلیارد تومان افزایش می دهد و زمینه اشتغال هفت هزار و 300 نفر را تأمین و باعث صرفه جویی 150 میلیارد تومانی درمصرف سوخت نیز می شود.

طول خطوط ریلی اصلی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به 10 هزار كیلومتر می رسد كه در كنار آن هشت هزار كیلومتر دیگر نیز در دست مطالعه و 12 هزار و 476 كیلومتر در دست احداث است.

برپایه این گزارش از سال 1384 تاكنون استانهای فارس به طول 396 كیلومتر، سیستان و بلوچستان به طول 265 كیلومتر و آذربایجان غربی به طول 95 كیلومتر به شبكه ریلی كشور متصل شده و استانهای گیلان، كردستان، همدان،‌ایلام، كهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، كرمانشاه، بوشهر ، اردبیل و چهارمحال و بختیاری نیز در حال اتصال به شبكه ریلی هستند.

اهداف كمی زیربخش ریلی در برنامه پنجم توسعه نشان می‌دهد كه طی سال 1391 طول شبكه ریلی كشور به 699 كیلومتر افزایش می یابدو به 10 هزار و 669 كیلومتر می رسد و طول خطوط ریلی جمهوری اسلامی ایران در سال پایانی برنامه پنجم (1394)باید به 14 هزار و 478كیلومتر خواهد رسید .

پیش از این معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت توسعه و ساخت زیربناهای حمل و نقل كشور به ایرنا گفت: تا پایان سال جاری بیش از یك هزار كیلومتر راه آهن جدید در كشور مورد بهره برداری قرار می گیرد .

احمد صادقی افزود : این حجم از عملیات احداث راه آهن از محل بودجه دولتی و سهام شركت ها اجرا شده كه در قالب طرح های مهر ماندگار تا پایان امسال آماده ارائه خدمات حمل و نقل كشور می شود.

در زمان حاضر افزون بر 11 هزار كیلومتر شبكه ریلی در سطح كشور در حال احداث است كه در نوع خود یك حدنصاب تاریخی محسوب می شود.

اقتصام ** 1559**1319





:: برچسب‌ها: اتومبیل , هاوایی , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: